در آستانه 36سالگي!

متن مرتبط با «منشاء» در سایت در آستانه 36سالگي! نوشته شده است

منشاء "وجدان" کجاست؟

  • نیلوبلاگ

    1-همه ما با وضعیت هایی مواجه شده ایم که حرفی زده ایم یا کاری کرده ایم و ازدرون احساس عذاب وجدان کردیم. این سوال همواره مطرح بوده که مرجع این وجدان کجاست؟ از کجا می آید؟ برخی معتقدند که این سیستم در نهاد و ذات ما از بدو تولد کاشته و جاسازی شده است و اگر در طول زندگیxa0 آسیب نبیند، عین ساعت کار میکند و ما را بطور ذاتی متوجه بدی ها می کند. همان که گفته می شود "ندای وجدان"؛ همانکه می گفت "وجدان شیرفرهاد!". بعبارت دیگر، زمانیکه می خواهیم دست به سوء استفاده از چیزی بزنیم، این ندای وجدان درونی ماست که ...

    ادامه مطلب